Wrażenia po konferencji MTS 2009

Dziś zakończył się drugi i ostatni dzień oczekiwanej przez wszystkich fanów technologii Microsoft konferencji MTS 2009.  Czy oby napewno zasłużyła ona na miano oczekiwanej?

29.09.2009 – Wtorek- godz. 9.00

Z daleka widać, że tego i następnego dnia w częsci Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki będzie się coś działo. Pełno ludzi przed wejściem, pełno ludzi w środku. Na twarzach wszystkich przybyłych maluje się mina (yes, yes, to już dziś) :).  Wszyscy zaczynają się gromadzić w Sali Kongresowej gdzie odbędzie się otwarcie konferencji. Na scenie z prawej strony gra jakiś zagraniczny zespół starszych panów śpiewających własne covery piosenek Bono i U2.

29.09.2009 – Wtorek- godz. 9.30 – Sesja generalna i otwarcie konferencji

Światła, muzyka, speaker prosi na scenę dyrektora generalnego polskiego oddziału Microsoft – Jacka Murawskiego.  Prezes otwiera konferencję chwaląc się pozycją i zyskami swojej firmy, jak to każdy prezes powinien robić :). Ciekawym dla mnie był temat podjęty przez prezesa dotyczący inwestycji MS w rozwój działu R&D, na który zostało przeznaczone ponad 9M$.

Następny na scenie pojawia się Dariusz Piotrowski – dyrektor działu Developer & Platform Group. Wprowadza on wszystkich przybyłych w obecny świat widziany oczami Microsoft-u, prezentując, przy pomocy innych osób z MS, to co już za chwilę pojawi się na naszym rynku oraz zapowiada nowe produkty i rozwiązania, nad którymi pracuje Microsoft (np. Touchwall, Plex).

Po części generalnie zaczynają się poszczególne sesje konferencji. Poniżej zamieściłem mój harmonogram konferencji:

plan_MTS

29.09.2009 – Wtorek- godz. 9.30 – Silverlight – Przyszłość aplikacji biznesowych

Pierwsza sesja po wielkim „WOW” (joke!) była bardzo przyzwoita. A to pewnie dla tego, że prowadził ją Jakub Jałbrzykowski no i oczywiście dlatego, że była poświęcona Silverlightowi 3.0. Na sesji zostało pokazane w jaki sposób buduje się rozwiązania w Silverlight-cie z wykorzystaniem wzorca MVVM czy PRISM-a. Można też było zobaczyć w jaki sposób tworzy się snippety  z kodem, aby podczas prezentacji nie pisać wszytskiego od początku tylko interaktywnie robić wszystko ze słuchaczami(dla mnie czyli dla laika było to coś nowego, więc się ze mnie nie śmiejcie :)).

Moja ocena dla tej sesji to 8 (w skali od 1 do 9).

29.09.2009 – Wtorek- godz. 13.40 – MVVM and Friends

Kolejna moja sesja dotyczyła wzorca MVVN, który wykorzystywany jest zarówno do budowy aplikacji w WPF oraz w Silverlight (bo w sumie to to jedno i to samo :P). Prowadził ją Marlon Grech, po którym widać było, że nie jedno już z tym wzorcem przeżył. Pokazywał on ciekawe zastosowania wzorca MVVM z WPF takie jak Commanding czy Service Broker. Chłopak się napisał a wszystko jest przecież dostępne w PRISM-ie 🙂 .

Moja ocena sesji to 8.

29.09.2009 – Wtorek- godz. 15.20 – CLR 4.0, DLR i ich wpływ na sposób programowania

Nie interesuję się tak bardzo CLR-em i zmianami jakie w nim zachodzą. Zawsze jak musiałem coś napisać niskopoziomowego to siadałem i pisałem :). Sesja mnie jednak zaciekawiła ponieważ chciałem się dowiedzieć czegoś więcej na temat DLR i co dzięki niemu uzyskamy. Sesję prowadził znany wszystkim Daniel Biesiada, który widać było że zna się na rzeczy. Dla mnie prezentacja była trochę odbębniona i większość osób nie zainteresowana bardzo tematem spała na sali, ale to nic. Dowiedziałem się o czym chciałem się dowiedzieć.

Ocena: 7

29.09.2009 – Wtorek- godz. 17.00- Technologie modelujące „Oslo”

Wybierając tą sesję kierowałem się następującymi przeczuciami: ciekawe czy wreszcie dowiem się czegoś więcej na temat tego narzędzia do „modelowania” oraz ciekawych zastosowań języka „M”. Ale tak jak można było przypuszczać, byłem zawiedziony. Technologia, która jest rozwijana przez Microsoft chyba już od 2005 r., technologia, która miała być następcą BizTalka i nowym nowoczesnym narzędziem do modelowania wszystkiego okazała się porażką. Narzędzie Oslo doczekało się rangi CTP, czyli już wyszło z R&D ale nadal nic sobą nie reprezentuje. Narcyz Adamus, prelegent prowadzący sesję, podkreślił na początku sesji, że jeśli ktoś zaśnie na prezentacji, to ma cicho spać, natomiast jeśli on zaśnie, to prosił, aby go obudzić o 18.15 jak się skończy sesja 🙂 -> czyli jeszcze bardziej podkreślił tragizm tej technologii. Oprócz zwykłego parsera oraz interpretatora, który potrafi nasz model zapisać do bazy danych, lub do innego formatu, narzędzie nie oferuje nic więcej.

Ocena: 7

Na razie to tyle na temat MTS 2009 oraz moich odczuć związanych z poszczególnymi sesjami. Dzień drugi już wkrótce. Zapraszam

~ - autor: kaprys12 w dniu Październik 1, 2009.

Skomentuj

 
