Wrażenia po konferencji MTS 2009 – dzień 2

Obiecałem, że napiszę swój komentarz na temat drugiego dnia konferencji MTS 2009 i dzisiaj dotrzymuję słowa.

30.09.2009 – Środa– godz. 9.00 – Visual Studio 2010 – Modelowanie architektury
Nie wiem czemu ale oczekiwałem na tą sesję. Cały czas w Visual Studio brakowało mi narzędzi, dzięki którym można by było zaprojektować całą architekturę rozwiązania i byłaby ona później dołączona do tworzonego projektu. Prowadzącym sesję był Daniel Biesiada, „ewangelista” Microsoftu, który starał się nam pokazać co dotychczas zostało zrobione w wersji Beta Visual Studio 2010 w kierunku modelowania architektury. Tak, to podobno jeszcze nie wszystko. Jednak optymistycznie podchodzę do dalszego rozwoju Visual Studio w tym kierunku.
W ramach projektowania architektury do Visual Studio 2010 został dodany nowy typ projektu, tzw. Modeling Project, w którym można tworzyć takie diagramy jak diagram aktywności czy diagram przypadków użycia. O użyciu i sposobie modelowania w Visual Studio 2010 postaram się opisać w moim innym wpisie na blogu.

Ogólna ocena: 8

30.09.2009 – Środa– godz. 10.40 – Usługi w świecie Microsoft: WCF, REST, .NET Service Bus, Workflow Services

Jeśli wcześniejsze sesje chciałem zobaczyć to tej nie mogłem przegapić 🙂 Sesję prowadził Tomasz Kopacz i to już chyba wystarczy za sam poziom sesji. Dużo przykładów, dużo szczegółów, dużo wszystkiego, oczywiście dla niego to wszystko banały 😉  Po tej sesji długo nie mogłem dojść do siebie, bo cały czas starałem zapisać w pamięci najważniejsze szczegóły z wykładu. Jest to jedna z sesji na tym MTS-ie z których jestem najbardziej zadowolony.

Ogólna ocena: 9

30.09.2009 – Środa– godz. 13.10 – Aplikacja rozproszona w technologii .Net w aspekcie możliwości infrastruktury

Niestety, muszę przyznać, że była to najgorsza sesja na jakiej byłem podczas MTS-u. Przez cały czas trwania tej sesji starałem się nie zasnąć a oczy przewracały mi się w jedną i w drugą stronę -> może to wszystko wina tego, że sesja była zaraz po obiedzie albo, że nie interesowała mnie jej zawartość, a może jeszcze coś innego 🙂 Podczas sesji Artur Jedynak starał się pokazać problemy jakie można napotkać podczas tworzenia aplikacji rozproszonych za pomocą SOA przy użyciu WCF-a oraz włączonych rozwiązaniach systemowych takich jak klastry i Load-balancing.

Ogólna ocena: 6

30.09.2009 – Środa– godz. 14.50 – Entity framework w aplikacjach

Ostatnia moja sesja na konferencji MTS 2009. Na temat Entity Framework wiedziałem już dużo i sam zrobiłem kilka przykładów pokazujących jego zastosowanie, ale chciałem jeszcze zobaczyć co na ten temat będzie miał do powiedzenia Tomasz Kopacz. Jednak dowiedziałem się wszystkiego co utwierdziło mnie w przekonaniu, aby nie korzystać z Entity Framework. Może kiedyś napiszę na ten temat.

Ogólna ocena: 7

I tak oto zakończyła się oczekiwana przez wielu konferencja Microsoft Technologi Summit 2009.

Wypadałoby teraz odpowiedzieć na pytanie zadane przeze mnie w pierwszym poście na temat konferencji, czyli „Czy oby na pewno MTS zasłużył sobie na miano konferencji oczekiwanej?”.

Wg mnie, pomimo kilku sesji TAK, jednak nie z powodów jej innowacyjności i wielkiego „WOW” -> bo takiego nie było. A z powodu niektórych sesji na których uczestniczyłem.

To tyle jeśli chodzi o tegoroczny MTS. Z niecierpliwością oczekuję następnego w przyszłym roku 🙂

PS. Na stronie www.mts2009.pl dostępne są już prezentacje oraz przykłady z sesji.

~ - autor: kaprys12 w dniu Październik 8, 2009.

Skomentuj

 
