Windows Phone 7 – Tworzymy pierwszą aplikację

Kilka dni temu w sieci pojawiła się informacja o tym, że Microsoft udostępnił emulator i narzędzia programistyczne dla nowej platformy telefonów Windows Phone 7. Emulator wraz z pakietem narzędzi można pobrać z Windows Phone Developer Tools CTP. Ja gdy po raz pierwszy usłyszałem o nowej platformie i o tym, że będzie można na nią tworzyć aplikacje w technologii Silverlight lub XNA, byłem bardzo zadowolony i jakiż wielki był mój uśmiech na twarzy(czyt. banan :)). Co wicej Microsoft udostępnił te narzędzia całkowicie za darmo!!! Ostatnio na konferencji MIX, która odbyła się w Las Vegas zaprezentował również nową wersję narzędzia Expressions Blend 4 w wersji beta, które zostało dostosowane do tworzenia aplikacji na platformę Windows Phone 7, które również będzie udostępnione za darmo!!! Widać konkurencyjny produkt iPhone Appla odbił się czkawką Microsoftowi.

Od czego należy zacząć, aby stworzyć pierwszą aplikację dla Windows Phone 7:

  1. Poczytać na stronie MSDN,
  2. Poczytać na stronie channel9 – tam znajdziemy instrukcję krok po kroku w jaki sposób napisać aplikację Hello World,
  3. Odwiedzić blog Scotta Guthrie, na którym ostanio opublikował aplikację typu Hello World na platformę Windows Phone 7, która wyświetla tweety z twittera 🙂

Wczoraj nawet sam usiadłem i napisałem podobną do Scotta aplikację, której screen zamieszczam poniżej stronie:

Tak teraz się zastanawiam, jak będzie wyglądała aplikacja napisana z użyciem wzorca MVVM, UnityContainer, PRISM i czy się w ogóle da go użyć 🙂 A może by jeszcze tak dodać MEF-a…

Na zakończenie zachęcam do obejrzenia gry Sudoku, która została przepisana z czystego Silverlighta na wersję Windows Phone 7 -> sudoku. Jak dla mnie bomba 🙂 BTW. został tam użyty pattern MVVM oraz engine nRoute.

~ - autor: kaprys12 w dniu Marzec 23, 2010.

Skomentuj

 
